
Concept Design
Een goed concept komt voort uit
zorgvuldig onderzoek.
Onderzoek & Ideevorming
Onderzoek en ideevorming zijn de motor van een topontwerp! We verzamelen waardevolle inzichten uit gebruikers, markttrends en cutting-edge technologie om de koers te bepalen. Door bruisende brainstormsessies creëren we innovatieve concepten en oplossingen die jouw product uniek maken, jouw doelgroep inspireren en écht verrassen!
Gebruikers- en ergonomisch onderzoek
Met gebruikersonderzoek ontdekken we hoe mensen jouw product ervaren en gebruiken. Door hun gedrag te observeren en hun behoeften te begrijpen, zorgen we voor een ontwerp dat niet alleen intuïtief en gebruiksvriendelijk is, maar ook maximaal comfort en veiligheid biedt. Van observaties tot diepgaande inzichten: wij maken jouw product perfect afgestemd op wat jouw gebruikers écht willen.
-
Richt zich op de anatomie, antropometrie, fysiologie en biomechanica van de mens. Het houdt zich bezig met fysieke belasting, werkhoudingen, herhaalde bewegingen, en het ontwerp van werkplekken en gereedschappen om fysieke overbelasting te voorkomen.
-
Bestudeert de mentale processen van mensen, zoals perceptie, geheugen, redeneren en motorische controle, en hoe deze van invloed zijn op de interactie met systemen. Het richt zich op het ontwerp van interfaces, taken en informatieverwerking om de cognitieve belasting te verminderen en de efficiëntie en veiligheid te verbeteren.
-
Richt zich op de optimalisatie van de structuur, processen en cultuur van een organisatie. Het omvat onderwerpen zoals teamwork, communicatie, werkschema's, en het beheer van personeel en middelen om de algehele prestaties en het welzijn van werknemers te verbeteren.
Vormonderzoek
Bij vormonderzoek combineren we functionaliteit met esthetiek om een ontwerp te ontwikkelen dat perfect aansluit bij jouw doelgroep, merk en product. We verkennen vormen, kleuren, materialen en texturen die niet alleen praktisch zijn, maar ook visueel aantrekkelijk. Zo creëren we een gebruiksvriendelijk product dat de verwachtingen van jouw gebruikers overtreft.
Concepten bedenken
Met slim markt- en gebruiksonderzoek zetten we de koers uit! Jouw ideeën toveren we om in bruisende moodboards, creatieve schetsen, gedetailleerde ontwerpen en prototypes die het hart van jouw product en de ultieme gebruikerservaring perfect vastleggen, klaar om indruk te maken!
Proof of Concept/Principle
Als er nog twijfel is kunnen we op dit moment gaan bewijzen dat dit concept zal gaan werken in de praktijk. Door meerdere kleine tests, interviews met gebruikers of simpele testmodellen bewijzen we dat het haalbaar is, bruikbaar en functioneel voor de eindgebruiker.
Het gehele ontwikkelproces bestaat uit verschillende fases
1: Onderzoeksfase
Op deze pagina heb je een beeld gekregen van de Conceptfase. Dit is slechts de eerste, oriënterende, onderzoeksfase. Een heel ontwikkelingsproces bestaat uit verschillende fases.
2: Ontwerpfase
Met de verzamelde informatie kunnen wij starten met het ontwerpen van een haalbaar ontwerp. Hier wordt de algemene richting van het ontwerp gedefinieerd alvorens we verder gaan met de detailleringsfase, ofwel de Engineeringsfase.
3: Engineeringfase
Met de verzamelde informatie kunnen wij starten met het ontwerpen van een haalbaar ontwerp. Hier wordt de algemene richting van het ontwerp gedefinieerd alvorens we verder gaan met de detailleringsfase, ofwel de Engineeringsfase.
Lagere kosten,
hogere winsten.
Wij hebben meer dan 15 jaar ervaring in innovatief ontwerp en engineering. Wij geloven in een volledig geïntegreerde aanpak gebaseerd op wetenschappelijke en natuurkundige principes waarmee we een volledige dienstverlening kunnen bieden. Of je nu een product voor de eerste keer gaat verzenden of al duizenden keer hebt geleverd aan bestaande klanten.
Als we niks maken, dan hebben we niks.